Als je aan het HvA-studentenpanel deelneemt, is je privacy te allen tijde gegarandeerd. Alle gegevens die je verstrekt, worden door ons strikt vertrouwelijk behandeld. Je persoonsgegevens zijn goed beveiligd en worden uitsluitend gebruikt ten behoeve van onderzoek. Het onderzoek onder het HvA-studentenpanel wordt uitgevoerd met inachtneming van de Gedragscode voor Onderzoek en Statistiek.
In het kort komt het erop neer dat je gegevens uitsluitend gebruikt worden ten behoeve van onderzoeken van het HvA-studentenpanel. We zullen je gegevens nooit gebruiken om je iets te verkopen. Je gegevens worden nooit doorgegeven aan derden en worden anoniem verwerkt en gerapporteerd. Het HvA-studentenpanel probeert je niets te verkopen of aan te prijzen.
Het HvA-studentenpanel wordt beheerd door marktonderzoeksbureau Ruigrok. Ruigrok is aangesloten bij twee brancheverenigingen: het Data & Insights Network (DIN, voorheen MarktOnderzoekAssociatie (MOA)) en ESOMAR. Bovendien is Ruigrok ISO gecertificeerd (ISO 20252 voor marktonderzoek, ISO 27001 voor informatiebeveiliging en ISO 27701 voor privacymanagement).
Op de site van Ruigrok kun je meer lezen over Ruigrok en hun Privacy Statement (https://www.ruigroknetpanel.nl/privacy-statement/).
Als lid van DIN houdt Ruigrok zich - bij het uitvoeren van marktonderzoek - aan de internationale code voor het marktonderzoek, die is opgesteld door de Europese Vereniging voor Marktonderzoek ESOMAR in samenwerking met de Internationale Kamer van Koophandel (ICC), en aan de gedragscode inzake de bescherming van de privacy.
De internationale code voor het marktonderzoek regelt de ethische en zakelijke basisprincipes van de uitvoering van markt- en opinieonderzoek zoals:
- De rechten van de respondent.
- De waarborg van de anonimiteit van de respondent.
- De beroepsmatige verantwoordelijkheid van de onderzoeker.
- De wederzijdse rechten en verantwoordelijkheden van onderzoekers en opdrachtgevers.
- Je persoonsgegevens worden uitsluitend gebruikt ten behoeve van onderzoek en worden door onze betrokken medewerkers strikt vertrouwelijk behandeld.
- De gegevens die je in het kader van onderzoek aan ons verstrekt, worden altijd anoniem verwerkt. Er wordt nooit op individueel niveau gekeken. Je antwoorden worden bovendien altijd losgekoppeld van je contactgegevens (bijvoorbeeld je naam en e-mailadres).
- Je contactgegevens worden niet gebruikt voor commerciële doeleinden en zullen ook nooit aan derden worden doorgegeven. We gebruiken je e-mailadres alleen om je uit te nodigen voor onderzoek of om daarover met je te communiceren.
- De persoonsgegevens (leeftijd, geslacht, opleiding, etc.) die je aan ons hebt verstrekt, worden gebruikt om specifieke panelleden uit te kunnen nodigen voor onderzoek. Daarnaast kunnen deze gegevens gebruikt worden voor het interpreteren van de onderzoeksresultaten.
- Je hebt te allen tijde het recht om je verstrekte persoonsgegevens in te zien, aan te laten passen, te laten verwijderen, of te laten exporteren in een gangbaar digitaal format
- Je persoonsgegevens zijn opgeslagen in een database. De server waarop deze database staat, is tegen inbraak beveiligd door firewalls, authenticatie en encryptie.
- Je kan je persoonsgegevens bekijken en indien nodig corrigeren op je eigen persoonlijke pagina. Deze pagina is, door een beveiligde verbinding met internet, alleen voor jou toegankelijk. Andere panelleden hebben géén toegang tot je gegevens. Om in te loggen op je persoonlijke pagina moet je jouw eigen gebruikersnaam en wachtwoord invoeren.
- De gehanteerde software heeft veiligheidsinstellingen die ervoor zorgen dat informatie niet kwijtraakt, misbruikt of gewijzigd wordt. Alleen geautoriseerd personeel heeft toegang tot je gegevens en enkel voor analyse en kwaliteitscontrole.